De specialist in innovatieve honden- en kattensnacks
Scholtus Special Products B.V. is al 40 jaar lang dé specialist op het gebied van honden- en kattensnacks. Met zowel private label producten als de eigen merken Boxby, Mr Goodlad en Miss Purfect is het innovatieve bedrijf een marktleider in snacks & treats voor honden en katten.
Creative en strategische marketing voor Scholtus Special Products
Hoe bereik je de doelgroep huisdiereigenaren op een zo efficiënt mogelijke manier? Dat doe je door de inzet van social media marketing – business to consumer. Boxby, een merk van Scholtus dat wordt verkocht in dierenwinkels en grotere tuincentra door heel Europa, was toe aan een professionele (online) stap vooruit.
Als onderdeel van het marketingteam (samen met een brandmanager en designer) heb ik allereerst ondersteuning gegeven aan het ontwikkelen van de marketingstrategie en positionering van het merk. Daarna hebben we een social media strategie opgesteld, dit omvat de doelgroep, contentkalender, look + feel en de inzet van influencers en social advertenties. De doelgroep wordt bereikt met Nederlands- en Engelstalige content door heel Europa. Dit doen we via verschillende wegen; organic content, social advertising en influencers. Door deze multi-channel aanpak worden er miljoenen huisdiereigenaren bereikt met als uiteindelijk doel: merkbekendheid, zichtbaarheid en aankoop.
Als onderdeel van het marketingteam ondersteun ik het bedrijf met diverse werkzaamheden, afwisselend business to business en business to consumer, van drukwerk en social media marketing voor de merken tot onderhouden van de website. Hierbij houd ik constant rekening met de doelgroep, merkidentiteit, positionering, het verhaal en het doel wat we willen bereiken.