Communicatieplan door Modulo Marketing

Wil je meer consistentie in het communiceren binnen en/of buiten je bedrijf? Dan kan een communicatieplan een goede basis geven. Een communicatieplan geeft inzichtelijk wat je met je onderneming op het gebied van communicatie wilt bereiken. Het beschrijft je communicatiestrategie waarin je bepaalt wie je doelgroep is, welke boodschap je wilt overbrengen en met welke middelen. Modulo Marketing ondersteunt je graag met zo’n sterk plan.

Consistent en krachtig communiceren met een communicatieplan

Net als bij een merkstrategie en marketingstrategie wil ik in een eerste gesprek jouw bedrijf en manier van communiceren beter leren kennen. Hoe heb je altijd intern gecommuniceerd? En extern? Wat wil je zelf veranderen? Luisteren en aanvoelen wat bij jouw bedrijf past is hierbij van groot belang. Op basis daarvan kan ik een sterk communicatieplan ontwikkelen dat naadloos aansluit bij jouw bedrijf, zodat je je ook comfortabel voelt bij het uitvoeren na de ontwikkeling van dit plan.

Hoe ziet zo’n communicatieplan eruit? Een communicatieplan bevat alle elementen die van belang zijn voor een sterke basis. Dit start met een interne analyse, bepaling van de communicatiedoelstellingen, perona’s (dit is een gedetailleerde beschrijving van jouw -fictieve- ideale klant), formulatie van de boodschap, de communicatiemiddelen en een communicatiematrix. Afhankelijk van jouw wensen is het mogelijk zowel een intern als extern communicatieplan te schrijven waar jij de komende jaren goed mee vooruit kunt.