De sfeer van Spanje in een flesje met Tinto

Tinto is dé rode wijn van de zomer; een smaakvolle, lichte (5,5% alcohol), sprankelende mix van tempranillo en een vleugje citroen.

Tinto De Verano | Modulo Marketing
Tinto De Verano | Modulo Marketing
Tinto De Verano | Modulo Marketing
Tinto De Verano | Modulo Marketing
Tinto De Verano | Modulo Marketing

De volgende creatieve en strategische stap voor Tinto.

‘Sharing sun together with Tinto’. Tinto is een verfrissend drankje wat een heerlijke toevoeging is aan een goede borrel! Het merk wordt, naast levering aan de horeca, verkocht bij Jumbo, Albert Heijn en de Dirk.

Tinto was toe aan de volgende stap op het gebied van social media marketing. Op basis van de merkstrategie die al stond zijn we doorgegaan met een communicatieplan. Voor social media heeft Modulo Marketing de doelgroep uitgewerkt, contentkalender geschreven, een look + feel gecreëerd met een juiste balans in kleuren en de content ontwikkeld. De fotograaf is naar Spanje geweest om het juiste beeld te schieten wat naadloos aansluit op de look + feel van het merk.

Om het merk te onderscheiden van de concurrentie en de content goed te laten aansluiten bij de behoefte van de doelgroep zit er achter elke post een verhaal. Modulo Marketing heeft bijvoorbeeld een GIF ontwikkeld die al beeldend laat zien hoe je de perfecte Tinto serveert. Daarnaast hebben we een Spotify-list gecreëerd met muziek dat perfect aansluit bij een Spaanse borrel. Deze posts zijn niet alleen interessant voor de doelgroep, maar sluiten ook goed aan bij de merkstrategie.

Tinto is inmiddels uitgerold in steeds meer supermarkten. Om Tinto meer zichtbaar te krijgen bij de doelgroep en te laten weten waar het product verkocht wordt hebben we gekozen om social media advertenties in te zetten. Deze advertenties zijn getarget op doelgroep en locatie. Op deze manier hebben we Tinto op een perfecte manier zicht- en vindbaar gemaakt bij de doelgroep.